Przejdź do głównej zawartości

blog osobisty nazywam się Paweł i ten blog służy mi do dokumentowania tego jak zmieniam świadomie życie . Będę dzielił się tym co robię , jakie wyzwania czego się uczę , jakie mam pasję z kim współpracuję , jeśli ktoś z tego skorzysta będzie mi miło i moja praca się nie zmarnuję .

Młody przedsiębiorca

 

  Młody 
przedsiębiorca 


  

Wpis kierowany jest młodych ludzi którzy mają w planach zakładać własną działalność gospodarczą i dla tych starszych przedsiębiorców . Obserwuję lokalny rynek i staram się gonić za technologią i sprzedażą . Dziś bardzo ciekawy wpis i zapraszam do komentowania .

Bogatym nie jest ten co posiada , lecz ten co daje .

Jan Paweł II  

 

 

      Pierwsze kroki .

    Otwierasz firmę i od początku zaczynasz samemu prowadzić biznes , tak jest zawszę standard .Firma się rozwija zarabiasz już jakieś pieniądze i możesz kogoś zatrudnić masz dużo energii więc szkoda kasy na wypłatę dla pracownika . Inna opcja jest taka że robisz wszystko sam bo uważasz , że robisz to najlepiej . Przychodzi moment że robisz coś czego nie lubisz , wkurzasz się przez co nie jesteś efektywny i biznes słabo się rozwija .

    Tak dzieję się zazwyczaj u ludzi którzy pracowali na etacie  to te osoby nie chętnie zatrudniają pracowników . A to jest błąd który kosztuję Cię to mnóstwo czasu i energii ma to negatywny wpływ na samo zatrudnionych szefów .

    Jeśli zaczynasz budować zespół i zatrudniasz pracowników jest to na pewno znacznie lepsza opcja .Patrząc na swoje życie to jeśli działam sam to nie jestem wstanie obsługiwać swoich klientów przez co oni się denerwują . Już nie wspomnę o szukaniu nowych klientów . Doba ma 24 h  a my nie jesteśmy wstanie pracować całą dobę musimy spać . A jak masz żonę i dziecko to tym bardziej moja rada jest taka że życie leci jak wózki na v-rally .

    Jak zatrudniasz ludzi to mniej na uwadze że budujesz zespól . Nie zatrudniaj osób takich  jak Ty lub podobnych do Ciebie . Myśl o marketingu , sprzedaży i produktach .Buduj zespół który działa efektywnie , dbaj o  relacje długofalowe z klientami .Jeśli tego nie będzie w twojej firmie to pewnie po jakimś czasie będzie brakowało Ci motywacji . Stwierdzisz że ten biznes nie jest dla Ciebie .

        Automatyzacja.

   Automatyzacja to znacznie lepszy i szybszy rozwój firm . Jeśli zaczniesz automatyzować firmę to ten system odciąży Cię od obowiązków . Podpowiem Ci jak w prosty sposób zautomatyzować firmę . Ważne są procesy do których musisz opisać procedury , musisz wiedzieć jak ma wyglądać proces produkcji , marketingu czy sprzedaży. Jeśli jeszcze nie masz opisanych procesów to zrób to natychmiast . Każdy proces ma role a role to są pracownicy .

    Jeśli chodzi o role to pomyśl czy wszystko lubisz robić w firmie i czy jesteś we wszystkim najlepszy .Wiem , że na początku jesteś za wszystko odpowiedzialny i musisz sam wszystko robić ale gdy firma się rozkręca rezygnuj z ról i zatrudniaj ludzi . Wracając do procesów jak już będziesz się zabierał za rozpisywanie to proponuję Ci robić to na zasadzie mapy myśli . Jeśli chcesz to napisz do mnie lub zadzwoni pomogę Ci to zrobić wyślę Ci wzór który ułatwi Ci zadanie .:)

   Procedury każda korporacja lub większe firmy mają procedury bez tego nie są w stanie istnieć i sprawnie funkcjonować . Procedury  sprawiają że nowe osoby są w stanie w szybki i prosty sposób wdrążyć się do pracy . Gdy bylem pracownikiem etatowym i wiedziałem co mam robić to ułatwiało mi to prace i byłem wydajniejszy . Ludzie lubią wiedzieć co maja robić a procedura usprawnia działanie fi   Priorytetowe zadania właścicieli małych firmizja  to fundamenty  tego by otwierać firmę , jeśli jeszcze nie widzisz tego co chcesz robić to nie jesteś wstanie prowadzić firmy . Wizja to nić innego jak obraz  tego co chcesz robić i jak firma będzie wyglądała za kilka lat . Postaram Ci wyjaśnić w prosty i szybki sposób jak ważna jest wizja i co dzięki temu zyskasz na przykładzie gry  gdy już raz przejdziesz do następnego poziomu i za jakiś czas zaczynasz od nowa to wiesz co masz robić i gdzie iść .  :) Ja jak bym dziś mógł cofnąć czas życie też bym sobie inaczej ułożył  Strategia to obsługa klienta która sprawi że klient sam chce kupować od Ciebie .Dzięki dobrej strategi jesteś lepszy od konkurencji .Następny element strategi na którą musisz pomyśleć to marketing . Musisz pokazać się światu z jak najlepszej strony jako osoba i firma , zadbaj by ludzie Cię zauważyli dawaj wartość pokazuj się w social mediach w taki sposób uświadamiasz innych że jesteś ekspertem .Sprzedaż  diagnozuj szybko problemy klienta , dotrzymuj termin dostaw . Dbaj o relacje ze swoimi klientami musisz czuwać i znać swoich klientów rozwiązywać ich problemy zadbaj o klientów którzy już coś kupili od Ciebie . Nie dopuszczaj że terminy się wydłużają lub że masz słaba obsługę klienta , produkt też musi być najlepszy to sprawia że nie musisz sprzedawać w niskich cenach budujesz przewagę konkurencyjną .Monitorowanie  sprawi że widzisz co się dzieje w sklepie zachęcam Cię do monitorowania ruchu na stronach w sklepach internetowych wiesz jaki jest ruch ile było odwiedzin . Monitoruj wszystko sprzedaż , zarobki , wydatki . Ważne. Przygotuje się na konflikty pracowałem w wielu firmach i wiem że gdy są kwasy w pracy ma to zły wpływ na zespól na to co się dzieje w firmie .Prędzej czy później będą konflikty to normalne Ty czuwaj i szybko je rozwiązuj .Motywacja   jeśli budujesz zespół to rób tak żeby ludzie czuli się dobrze , pokarz, że zespół jest ważny dla Ciebie  doceniaj pracę ludzi . Zauważaj że pracownik zrobił coś dobrego i głośno pochwal go przy innych . Zwykła pochwała sprawi że człowiek czuje się doceniony ma to też lepszy wpływ na innych . To naturalna motywacja która sprawia że jesteś dobrym szefem człowiekiem że doceniasz innych . Jeśli zespół zrealizuje cel to warto dać premię zachęcam też to niespodzianki takiej że kończycie prace szybciej jest zebranie kawa i ciasto gwarantuję Ci że ludzie to docenią możesz też w nagrodę wysłać kogoś na szkolenie w taki sposób sam motywujesz swój zespół Od siebie podsumowanie .  Byłem pracownikiem w wielu firmach pracowałem i robiłem wiele różnych rzeczy od pracownika na produkcji po sprzedawcę  wiele lat pracy i stanowisk sprawiło że postanowiłem pomagać innym przedsiębiorcą rozwijać efektywnie firmy i unikać prostych błędów , nie uważam się za eksperta po prostu coś tam wiem bo obserwowałem szefów jako osoba z zewnątrz . Tak wyszło że bardzo mnie to zainteresowało i postanowiłem pomagać . Uważam że jeśli chcesz budować firmę to nie możesz w niej być pracownikiem . Prowadzę klub Asbiro Brodnica jeśli jesteś z regionu i chcesz ulepszyć swoją firmę lub się rozwijać to zapraszam Cię co drugi czwartek na spotkania lokalne . Jeśli masz jakieś pytania to napisz do mnie .  Jeśli podoba Ci się artykuł możesz go udostępnić zostaw komentarz bardzo mnie to ucieszy . Zachęcam Cię też do przeczytania książek . arobić milion idąc pod prąd Jakub B Bączekyśleć jak milionerzy  Kamil Cebulski-godzinny tydzień pracy Timothy FerrissBiblia E-biznesu Nowy TestamentBiznes Ci ucieka Marcin Osman       

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wyzwanie 30 dniowe Panuj & Posiadaj

Wyzwanie 30 dniowe Panuj & Posiadaj     Witam serdecznie tym razem podzielę się z wami moim wyzwaniem 30 dniowym . Miesiąc temu trafiłem na bardzo wartościowy film , autora filmu poznałem już dwa lata temu jest to Rafał Mazur autor bloga Zen Jaskiniowca jestem wdzięczny za te wspaniałemu filmy które miały duży pozytywny wpływ na moje życie .     Panuj i posiadaj to jest kurs który może wnieść wiele pozytywnych zmian w głowie i w życiu . Postaram to udowodnić na swoim przykładzie . Wstęp . Wyzwanie 30-dniowe Panuj & Posiadaj lutego 09, 2018. Wyzwanie 30-dniowe Panuj & Posiadaj. Witam serdecznie tym razem podzielę się z wami moim wyzwaniem 30-dniowym . Miesiąc temu trafiłem na bardzo wartościowy film , autora filmu poznałem już dwa lata temu jest to Rafał Mazur autor bloga Zen Jaskiniowca jestem wdzięczny za te wspaniałemu filmy, które miały duży pozytywny wpływ na moje życie . Panuj i posiadaj to jest kurs, który może wnieść wiele pozytywnych zmian w

BMW E30

  BMW E30 Cabrio to legenda motoryzacji. Ten elegancki i sportowy samochód z dachem typu soft top był produkowany w latach 1986-1993. Wersja z silnikiem 2,5 litra w benzynie była jedną z najpopularniejszych wersji, szczególnie wśród miłośników szybkiej jazdy. Renowacja BMW E30 Cabrio z silnikiem 2,5 litra w benzynie z roku 1989 może być nie lada wyzwaniem, ale jest to również doskonała okazja do przywrócenia samochodowi jego dawnej świetności. W tym artykule przedstawimy kroki, które należy podjąć, aby odnowić ten samochód. Pierwszym krokiem w renowacji BMW E30 Cabrio jest dokładna analiza stanu pojazdu. Trzeba sprawdzić, jakie części wymagają naprawy lub wymiany, jakie elementy nadwozia wymagają prac blacharskich lub malarskich, a także stan techniczny silnika. W przypadku BMW E30 Cabrio z silnikiem 2,5 litra w benzynie z roku 1989, należy zwrócić uwagę na stan układu paliwowego i układu chłodzenia. Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie gruntownego czyszczenia pojazdu. Należy umyć i

Tworzenie startupu

  Edytuj w aplikacji Dokumenty Google Wprowadzaj poprawki, komentuj i udostępniaj, by edytować z innymi osobami w tym samym czasie. NIE, DZIĘKUJĘ UŻYJ APLIKACJI Tworzenie startupu.    Jeśli czytasz ten artykuł to chcesz coś zmienić w swoim życiu, bądź zacząć od zera. Dowiesz się tu czym jest startup oraz powiem Ci co możesz zrobić, żeby Twój pomysł wypalił. Powiem Ci jak unikać błędów, które doprowadziły że inne projekty upadły. Chcę się podzielić z Tobą zdobytą wiedzą mam nadzieję że dzięki niej zwiększą się Twoje szanse.   Startup co to takiego?      Startup to początkowy biznes o wysokim ryzyku niepowodzenia, ale gdy się uda to jest wysoki zwrot z inwestycji. Pierwszym krokiem będzie zaplanowanie powodzenia przy aktualnie posiadanym portfelu.    Startup  tworzą ludzie którzy się znają i uzupełniają w swoim zakresie. Taki zespół przykładowo może się składać z : -programista -grafik -handlowiec      Wizja startupu postaraj się, żeby wizja była zgodna z Twoimi i zespołu przekonaniami.