Przejdź do głównej zawartości

blog osobisty nazywam się Paweł i ten blog służy mi do dokumentowania tego jak zmieniam świadomie życie . Będę dzielił się tym co robię , jakie wyzwania czego się uczę , jakie mam pasję z kim współpracuję , jeśli ktoś z tego skorzysta będzie mi miło i moja praca się nie zmarnuję .

Jak czytać szybciej książki

  Jak czytać szybciej książki .

  Niektóre książki należy próbować, inne połykać a jeszcze inne trzeba żuć i trawić

Francis Bacon

      

Dziś napiszę Ci jak      Czytać szybciej pamiętając to co się czytało. To czego się dowiesz sprawi że polubisz czytać książki .


  Jeśli chodzisz do szkoły i nie lubisz czytać to trafiłeś w dobrym czasie na dobry artykuł.
Ja kiedyś też nie lubiłem czytać i mało czytałem w szkole czytałem tylko streszczenia bardzo rzadko.
Dziś jest inaczej kocham czytać książki . Opiszę na swoim przykładzie co sprawiło ,
że uwielbiam czytać i dowiesz się jak czytam książki, tego nie uczyli mnie w szkole :) . Zaczynamy

    Czytaj w określonym celu, określ cel lektury .

   - dla relaksu
    -szukasz konkretnych informacji
    - zrozumienie informacji lub przesłania książki
    - znalezienie odpowiedzi na konkretne Twoje pytania
   To są przykłady konkretnych i popularnych celów ,
jeśli wyznaczysz sobie cel zobaczysz sam że to Ci ułatwi czytanie gwarantuje Ci to .

   Korzystaj z wskazówek w podręczniku .


   Kolejna wskazówka której używam zanim zacznę czytać książkę jest,
spis treści jeśli mam wyznaczony cel czytania to szukam wskazówek które mnie interesują .
Oczywiste jest to że w spisie treści mogą być wskazówki następnie patrzę na rozdziały i podrozdziały .
Przez tą prostą czynność wiem szybko czy chcę czytać tę książkę i czy znajdę  w niej to czego
szukam .

  W razie potrzeby  szukaj innej książki lub podręcznika .
   Powiem Ci że nie każdy autor mi odpowiada mam na myśli to w jaki sposób przekazuje informację ,
język jakim jest pisana książka jest zbyt trudny i skomplikowany i nie trafia on do mnie .
Wtedy szukam innej książki takiej która mi się będzie podobała i też będzie zrozumiała dla mnie .
Na rynku książek jest w czym wybierać , każdy znajdzie coś dla siebie .
Książka ma sprawiać że Ty chcesz ją czytać a nie to że czytasz ją za karę .
Ty nie musisz jej czytać Ty masz ją chcieć czytać :).

  Korzystaj ze wskazówek w rozdziałach .

   Przeglądaj tekst w poszukiwaniu odpowiedzi na Twoje pytania , czytaj wytłuszczeniach .
Trzy sposoby czytania .

-szybkie czytanie orientacyjne czyli szukasz konkretnych informacji
-czytanie krytyczne służy do wychwycenia i analizy koncepcji danej książki
-czytanie dla przyjemności napawaj się daną książką i stylem autora
      Jeśli masz za zadanie przerobić materiał z danych książek to też jest na to sposób
fajny i sprawdzony . Przeanalizuj zadanie i notatki potem określ cel czytania .
Na początek przeskanuj dany materiał .
Jak już zaczniesz czytać to podkreślaj  to co uważasz za ważne i przydatne ,
rób notatki i zapisuj ważne informację  . Czytanie pobieżne polega na szybkim i niedokładnym
czytaniu , skanujesz tekst i szukasz konkretnych informacji.

Ćwiczenia.

1.Napisz pytania i odpowiedzi które Twoim zdaniem wyjaśnią temat .
2. Zapisz pytania na które nie znasz odpowiedzi i poszukaj je w książce .
    Bardzo ważne i przydatne ćwiczenia które mi bardzo pomogły ,
przez co nie męczyło mnie czytanie całej książki i zaoszczędziłem dużo czasu .

  Teraz powiem Ci co sprawiało że czytałem dużo wolniej .

-czytanie na głos bardzo spowalnia czytanie
-przesuwanie palcem i obracanie głowy  , zamiast palca używaj ołówka
-braki w słownictwie

   Jak zwiększyć szybkość czytania .


-w pełni skup uwagę
-wyłącz wszystkie rozpraszacze typu telefon ,
komputer  zamknij pokój napisz kartkę żeby nikt Ci nie przeszkadzał bo czytasz
- czytaj w wygodnej pozycji
-staraj się zrozumieć ogólną koncepcje
proste ćwiczenia które zwiększą szybkość czytania

     Podsumowanie końcowe


  Docieramy już do końca artykuły , trenuj co dzień 30 minut dziennie czytanie jeśli przez 30 dni
będziesz ćwiczyć to wyrobisz sobie nawyk czytania .
Nie  koncentruj się na szybkim czytaniu i nie myśl że po trzech dniach będziesz czytał sto razy
szybciej . Delektuj się czytaniem  zamiast oglądania tv czytaj książki.
  Jeśli będziesz stosował się do tych wskazówek to dużo zyskasz .
Daję Ci moją gwarancję bo sam kiedyś nie lubiłem czytać i prawie wcale nie czytałem .
   Jeśli uważasz że artykuł jest fajny to mam ogromną prośbę   i udostępnij ten wpis .
Jeśli masz jakieś pytania to pisz na czyzapawel@gmail.com  pozdrawiam Paweł

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wyzwanie 30 dniowe Panuj & Posiadaj

Wyzwanie 30 dniowe Panuj & Posiadaj     Witam serdecznie tym razem podzielę się z wami moim wyzwaniem 30 dniowym . Miesiąc temu trafiłem na bardzo wartościowy film , autora filmu poznałem już dwa lata temu jest to Rafał Mazur autor bloga Zen Jaskiniowca jestem wdzięczny za te wspaniałemu filmy które miały duży pozytywny wpływ na moje życie .     Panuj i posiadaj to jest kurs który może wnieść wiele pozytywnych zmian w głowie i w życiu . Postaram to udowodnić na swoim przykładzie . Wstęp . Wyzwanie 30-dniowe Panuj & Posiadaj lutego 09, 2018. Wyzwanie 30-dniowe Panuj & Posiadaj. Witam serdecznie tym razem podzielę się z wami moim wyzwaniem 30-dniowym . Miesiąc temu trafiłem na bardzo wartościowy film , autora filmu poznałem już dwa lata temu jest to Rafał Mazur autor bloga Zen Jaskiniowca jestem wdzięczny za te wspaniałemu filmy, które miały duży pozytywny wpływ na moje życie . Panuj i posiadaj to jest kurs, który może wnieść wiele pozytywnych zmian w

BMW E30

  BMW E30 Cabrio to legenda motoryzacji. Ten elegancki i sportowy samochód z dachem typu soft top był produkowany w latach 1986-1993. Wersja z silnikiem 2,5 litra w benzynie była jedną z najpopularniejszych wersji, szczególnie wśród miłośników szybkiej jazdy. Renowacja BMW E30 Cabrio z silnikiem 2,5 litra w benzynie z roku 1989 może być nie lada wyzwaniem, ale jest to również doskonała okazja do przywrócenia samochodowi jego dawnej świetności. W tym artykule przedstawimy kroki, które należy podjąć, aby odnowić ten samochód. Pierwszym krokiem w renowacji BMW E30 Cabrio jest dokładna analiza stanu pojazdu. Trzeba sprawdzić, jakie części wymagają naprawy lub wymiany, jakie elementy nadwozia wymagają prac blacharskich lub malarskich, a także stan techniczny silnika. W przypadku BMW E30 Cabrio z silnikiem 2,5 litra w benzynie z roku 1989, należy zwrócić uwagę na stan układu paliwowego i układu chłodzenia. Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie gruntownego czyszczenia pojazdu. Należy umyć i

Tworzenie startupu

  Edytuj w aplikacji Dokumenty Google Wprowadzaj poprawki, komentuj i udostępniaj, by edytować z innymi osobami w tym samym czasie. NIE, DZIĘKUJĘ UŻYJ APLIKACJI Tworzenie startupu.    Jeśli czytasz ten artykuł to chcesz coś zmienić w swoim życiu, bądź zacząć od zera. Dowiesz się tu czym jest startup oraz powiem Ci co możesz zrobić, żeby Twój pomysł wypalił. Powiem Ci jak unikać błędów, które doprowadziły że inne projekty upadły. Chcę się podzielić z Tobą zdobytą wiedzą mam nadzieję że dzięki niej zwiększą się Twoje szanse.   Startup co to takiego?      Startup to początkowy biznes o wysokim ryzyku niepowodzenia, ale gdy się uda to jest wysoki zwrot z inwestycji. Pierwszym krokiem będzie zaplanowanie powodzenia przy aktualnie posiadanym portfelu.    Startup  tworzą ludzie którzy się znają i uzupełniają w swoim zakresie. Taki zespół przykładowo może się składać z : -programista -grafik -handlowiec      Wizja startupu postaraj się, żeby wizja była zgodna z Twoimi i zespołu przekonaniami.